sobota 15. března 2008

Kandiduju, kandiduješ, kandidujeme

Tak jsem dneska trávil odpoledne venku a pomáhal s druhou fází WPF ohledně Prahy (jestli vás zajímá, proč druhou, tak první byla pražské katastry a třetí bude nejspíše celý Středočeský kraj ;-). Počasí bylo super a některé obrázky vypadají fakt fajn. No a doma jsem nečekal a pomocí commonistu (je to super aplikace, jenom nechápu ten srp a kladivo jako symbol) je hezky na commons nahrál.

Mé nadšení šlo ale tak trochu ještě dál. Obrázek kostela ve Zvoli (Zvole je jedna z typických vesnic kolem metropole, kterou jsem měl tu čest projít), mi přišel dost fajn natolik, že jsem se jej rozhodl kandidovat jako Featured Image (tj. kvalitní obrázky). Jako je dobré občas něco kandidovat, už jsem zkoušel panorama Košíř, ale dopadl jsem jak sedláci u Chlumce.

Co mě ale po zařazení kandidatury překvapilo velice, je život samotných kandidatur. Za první tři hodiny už přibyly další čtyři hlasování o úplně jiných obrázcích, pravda že dost z nich je pěkných. Ale prostě fascinující ta rychlost. U mého kostela se objevil jen hlas jednoho uživatele původem z tr.wiki, zatím postoj ostatních vyjádřen nebyl. A ani se neobjevila fotografická "klika", tedy uživatelé, kteří kvalitu posuzují opravdu kriticky. I když si o nich můžeme myslet dost ošklivých věcí, pravda je jasná - právě tihle uživatelé motivují ostatní k tomu, aby se kvalita pořizovaných snímků stále zvyšovala. A můžeme tedy vidět jistou paralelu s Wikipedií, kde různé projekty Kvalita či jiné se snaží o to samé - zvýšení kvality, když kvantita není základním požadavkem (jako tomu bylo na počátku projektu).

Žádné komentáře: