pondělí 1. října 2007

Rozhodnutí

Po dlouhé době rozhodování a rozmýšlení jsem se přecijen odhodlal a podal jsem si na en.wiki kandidaturu na správce. Vedlo mě k tomu několik důvodů: Zatímco situace na cs. wiki je takřka neměnná a stabilní, na en. se situace mění velmi rychle, někdy až příliš. Číst články, plné vandalismů, mě opravdu nebaví a při mnohdy nízké rychlosti serverů vskutku není super to revertovat pomocí UNDO. Chápu, že mají proti vandalům speciální boty, ti bývají ale mnohdy totálně vedle, pořád se najdou věci, které jim unikají. A tak by bylo fajn tomu zamezit. A taky trochu obohatit své vlastní obzory.

Jak jsem ve své kandidatuře uvedl, nehodlám tam hlídat RC a NP 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, ikdyž hlídat se samozřejmě bude. Primární ovšem stále zůstává cs. wiki, kde mám spoustu rozpracovaných věcí, které bych rád dokončil, nebo alespoň popostrčil trochu dopředu. Nové nejlepší články určitě, zamodření některých šablon je taky třeba. A kromě toho všecho taky udržovat nějakou obecnou úroveň encyklopdie - sem tam něco opravit, smazat, vyčistit. Tak je to třeba.

S en. komunitou se pravda neznám, jen s WP:SOVMETRO, a to ještě moc zrovna ne. I když myslím si, že cs. s 80 000 články je něco jako Písek (maloměsto kde se všichni znají) a en. s 2 000 000 něco jako Praha (neznají se mnohdy ani sousedi). Snad se situace (můj pohled spíš teda) ale změní, kdoví. Ještě uvidíme :-)

Dodatek (1 den po podání kandidatury, krátce po jejím ukončení)

Přestože mi mnoho wikipedistů z en.wiki vyjádřilo podporu, objevily se pádné argumenty protistran. A to jednak malé zkušenosti s en. wiki, jednak údajná nedostatečná znalost jazyka. Chápu, že těžko se mohu poměřovat s rodilými mluvčími a své chyby mám. A vidět to přirozeně je. Ale každopádně jsem čekal jiné reakce - více otázek, jak bych si správcování na en. představoval, k jaké názorové straně bych se případně přiklonil, případné řešení konkrétních případů. Komentovalo se spíše to, co bylo nejvíce vidět. Posledním vrcholem pak byl stav, kdy někteří uživatelé cs. wiki začali rozebírat problémy české Wiki v této nominaci - kam to vlastně vůbec nepatří. Podrobněji to zde rozepisovat nebudu, to myslím ani smysl nemá, každý se na tu stránku s nyní již ukončenou nominací podívat může. Nu což, zkusili jsme, až bude příznivější vítr a všichni budeme chytřejí může být kandidatura úspěšnější. Nyní ne.

4 komentáře:

Aktron řekl(a)...

Je krásně vidět, kdo ten blog čte :-D V hlasování určitě.

Guy Peters řekl(a)...

Přestaňte si hrát na schovávanou jako malý kluk, Aktrone, je to nedůstojné.

Kdy se konečně postavíte ke svému deliktu jako chlap a napravíte jej? A nevymlouvejte se, že nevíte jak. Dal jsem Vám jasný návod.

Petr Kopač řekl(a)...

Vy vážně nejste normální. Jste horší jak osina kdesi.

Vaše případné budoucí komentáře budou automaticky mazány.

Honza Záruba řekl(a)...

Přišli jste o čtenáře. Cenzuru (čehokoliv) nesnáším.