pondělí 9. dubna 2007

Wikimódní vlny

Wikimódními vlnami rozumím to, čeho si wikipedisté všímají tak týden a pak na to - do doby než jim to zase někdo připomene - zapomenou. Ať už jsou to blogy (s velkou slávou se založilo několik blogů před několika měsíci/týdny, včetně tohoto), nebo nejlepší články (nejprve nominace Metra v Moskvě a Surtsey přivedla velký úspěch, živé diskuze s mnohými lidmi, další nominace článků Robert Henlein a Sarajevo však do jisté míry zkomírají), či řešení některých problémů (Dějiny Španělska) a v neposlední řadě ještě wikiprojekty spolu s portály - kolik mrtvých jich na Wikipedii je?

Je to věc, která mě docela mrzí a tak trochu ji nechápu. Nechci kritizovat nikoho, pouze začínám být skeptický nad současným stavem věcí - vždy jsem věřil tomu, že hurá-akcím se všichni zásadně vyhybají a byl to omyl. Chápu, že když lidé dělají ve svém volném čase, tak to něco znamená a lze od toho něco očekávat, avšak OznámeníRC či Portál Wikipedie přece všichni sledujeme. Sám jsem také udělal nějaké akce, co vyšuměly (doprava podle let, rozsáhlá tvroba geografických článků podle zemí), ale rozhodně z toho radost nemám a alespoň se snažím - když to jde - s tím do jisté míry něco dělat.

12 komentářů:

Honza Záruba řekl(a)...

To víš, co si sám nedotáhneš, to nemáš ;) Čekat na dohodu více lidí nemá smysl. Lidi neudrží pozornost dýl než pár dní...

Aktron řekl(a)...

Tak teď už jsou tam dva hlasující, ale odpoledne to opravdu vypadalo že to je nějaká Aktron-only revize :-( Každopádně to ohledně portálů a wikiprojektů je problém pořád; já jsem se na en. velkoryse přihlásil do projektu Metros of the former Soviet union (nečekaně :-D ) a samozřejmě že to taky umřelo, zůstala jen jedna velká podstránka.

Honza Záruba řekl(a)...

Já jsem taky založil a nechal umřít portál Itálie, nezdá se, že by to někomu vadilo nebo někdo měl zájem ho převzít...

Petr Kopač řekl(a)...

Já jsem založil Rakousko, něco udělal... a teď dělam Ekonomii :) Myslim, že tohle je princip Wikipedie - dělej co chceš a kdy to chceš. Žádné povinnosti. Nikdo nám za to neplatí, je to zcela dobrovolné, tak co? Já si trhat triko nebudu, když mě to přestane pro tuhle chvíli bavit, tak to nebudu dělat :)

Aktron řekl(a)...

Jako jo, je to fajn, že si každý dělá co chce a kdy to chce. Nicméně zůstává tu až příliš mnoho "pomníků minulosti". Řekněme alespoň minimální odpovědnost vůči své práci je více než na místě.

Honza Záruba řekl(a)...

Je tu nudááá! Vyploďte zas něco, ať to můžu kritizovat ;)

Aktron řekl(a)...

Věděl jsem že se ozveš. Nicméně je na řadě s postem Petr K, čekám až co splotí.

Jiří Sedláček / Frettie řekl(a)...

Mno jo, Aktrone, vis co, tohle je takovy, ze proste je to zabava. Na konicky neni tolik casu, zvlast kdyz musis jako student chodit i do spolecnosti, pit, zit, ... :)

A nekdy proste na tu wikinu ani neni nalada, nekdy je nalada na cokoliv, jen ne na hledani, shromazdovani, kompletovani, overovani a davani dohromady clanku. :)

Petr Kopač řekl(a)...

Jo, to mi povídej :) Studentskej život je neskutečně náročnej... já se snažim přilákat další autory, pokud byste sami měli nějaké zajímavosti, jste vítáni, není to "kliko-blog". (žádná klika neexistuje) Zanatic může psát místo komentářů rovnou polemický články... čím víc názorů tu bude zastoupeno, tím líp... i když některý lidi maj už svý (nechvalně známý) blogy a sem by nemuseli. Myslim, že víte koho myslim :)

Honza Záruba řekl(a)...

No já si nemyslím, že bych měl sám od sebe co říct. Jedině že bych to vzal natvrdo a zkritizoval všechny do kuličky :) Ale nejsem si jist, jestli by to bylo zrovna pozitivní. Já radši kritizuju, i když je to možná znak zbabělosti, co nadělám...

Honza Záruba řekl(a)...

Tak už je to měsíc, co se tu nic neobjevilo...

Ignác Pospíšil řekl(a)...

No vidíte, pánové, a já žádný portál nezaložil, protože to zatím vidím jako předčasné... :-)