sobota 24. listopadu 2007

Agenti teplé vody

Zatímco Ján Slota je agentem teplé vody (což mu rozhodně nezazlívám a příjde mi to naštěstí i neškodné), redakce stránek zive.cz je zdá se hraje roli agenta jedné nejmenované softwarové společnosti (krycí jméno Redmont).

Před několika dny jsem si totiž po dlouhé době otevřel jejich stránky a byl jsem naprosto šokován. Z té kopice všech možných článků, na které tam ze svojí hlavní strany odkazují bylo plných pět (zdá se to jako málo ale ty odkazy nebyly někde zapadlé) na služby Windows Live... Windows Live messenger, Windows live blog, Windows live fotogalerie, Windows live WC... prostě kopice věcí. Další zajímavostí je jistě objektivní hodnocení redaktorů, kteří ukazují, jak jsou všechny tyto služby bez výjimky prostě skvělé. A své články napsali typicky microsoftským způsobem: "Komunikace bude jednodušší", "Řešení má jméno Windows Live" atp. Celé jméno produktu, které je patřičně dlouhé, je po obrazcu JuDr. PhDr. Mgr. et Mgr. Henryka Laholy opakováno neustále a pořád (jj, tohle prostě není Score, kde se používá systém: "Metal Gear Solid, dále jen MGS").

Opravdu by mě zajímalo, kolik takový "tématický týden" naší nejmenovanou společnost stál, je však hezké přečíst si reakce v diskuzích dole, člověk si alespoň nepříjde na planetě opic tak sám.

Ještě další věcí, která mě překvapila, byl odkaz "Sdělte Miscrosoftu, co si myslíte o Windows". Microsoft se nyní pouští do vskutku odvážného boje, neboť očekávám že server zpracovávající takové "reakce uživatelů" (nebo spíš linuxových fanatiků?) se přetíží, přehřeje na 200°C a následně vyhoří (pouze dramatizace - samozřejmě že by se to vyplo). Každopádně to bylo zajímavé, na zive.cz asi chodit nebudu a Microsoftu zdar....

Původně jsem chtěl tento post dělat delší, ale vzhledem k tomu že teď večer bych ještě rád začal s instalací a nastavením Ubuntu 7.10 do noťase tak to protahovat nebudu.

2 komentáře:

Petr Šimčík řekl(a)...

A co když je to pravda? Všechno je lepší, barevnější, přívětivější, než co? Než předchozí verze!

Ono je to na českém internetu už dlouho takhle rozdělené zive.cz na jedné a root.cz na druhé, na kazdem sou fanatici z obou táborů a jako by to nebylo úplně jedno že to je lepší než ono a naopak.

Aktron řekl(a)...

Fanatici jsou opravdu děsní. Teď mohu střízlivěji hodnotit, neboť 7.10 mám a úspěšně používám. Přesto ve srovnání s např. Wikipedií je tady ta komunita ve stylu "Jo napiš kfr -nt /etc/bin" "Jo ty to neznáš? OMG ty jsi lama, no comment.."

Spíš mi vadí to, že hlavní "změny", kteří technici MS do Visty daly jsou barevné ikonky, hodně stylu a málo výkonu (velké nároky). Vistu jsem měl v ruce, kupodivu jsem měl štěstí (fungovala dobře) ale najít tam nějaké nastavení :-( To co mě děsilo v XP (vše přenastavit podle win 2000) se tady rozbujelo velice.